czw., 05.05.2022
17:30–19:00
Wykład online
Muzeum Farmacji
udział bezpłatny
Bioetyka w pigułce: O etyce marketingu produktów zdrowotnych
Czy na pewno potrzebujesz tej pigułki?
Tabletki likwidujące przemęczenie i stres!
Syropy zwalczające wirusy!
Pigułki, które pozwalają zjeść trzy porcje golonki i schudnąć!
Kto by dał wiarę tego typu obietnicom w reklamie?
A jednak na suplementy diety Polacy wydają co roku ponad 6 miliardów złotych. To produkty zdrowotne są najczęściej reklamowane w radiu i telewizji, a ich producenci są rekordzistami w wydatkach na promocję.
W czasie spotkania porozmawiamy o tym, czy leki, suplementy diety i wyroby medyczne powinny być w ogóle reklamowane? Kiedy reklamy produktów zdrowotnych łamią zasady etyki, a kiedy naruszają prawo – i dlaczego robią to bezkarnie?
dr Emilia Kaczmarek
Pracuje w Zakładzie Etyki Wydziału Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, członkini Centrum Bioetyki i Bioprawa UW, publicystka „Kultury Liberalnej”. W latach 2016-2018 realizowała grant Narodowego Centrum Nauki poświęcony etycznym aspektom działalności przemysłu farmaceutycznego. Autorka książek „Co to właściwie jest ten dżender? I inne felietony” (2017) – zbioru esejów o tematyce bioetycznej oraz monografii naukowej pt. „Gorzka pigułka. Etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej” (2019).
Informacje praktyczne:
Wykład odbędzie się platformie Zoom oraz będzie transmitowany na Facebooku Muzeum Farmacji.
Aby otrzymać link do spotkania na platformie Zoom, prosimy pisać na adres muzeum.farmacji@muzeumwarszawy.pl
Program powstał we współpracy z Centrum Bioetyki i Bioprawa Wydziału Filozofii UW.